Niin juu, eipä kai se keulassa loistava, auton valmistajan paljastava pelti- tai muovilappu itsessään eroja haluttavuudelle tee. Eiköhän ole muut seikat, jos Nissani oliskin tehnyt Cruiserit ja Toyota Patrollit niin moniko vaihtais Nissan -> Toyota? Niinpä. Ensiksikin, Toyotan varaosahuolto noin jo 20 vuotta käytettyjen osien osalta loistava! Ja varsinkin Light Duty sarjan kalusto, on sitten purettuna Hiace tai Hiluxi niin Läjään löytyy kauheat kasat osia. Ja niiden ympärillä pyörivät harrastajat loistava tiedon lähde. Jos et itse osaa, tunnet kuitenkin 7 tai jopa 12 jotka osaavat. Ehkä jopa kuusi niistä on joskus purkanut Hiacen perän, tai jos vaikka vaan kolme mutta kolme seuraavaa LJ:n perän niin kas, sinulla on 6 kaveria mitkä osaa purkaa Hiluxisi perän. Kasaaminen on toinen juttu, se ei taida onnistua niin hyvin kun noita purettuja Toyotia on joka korttelissa.
En ole profiloitunut Toyota mieheksi enkä näe mitään syytä jos joku järkevämmin ylläpidettävän maasto/maastopakettiauton keksii niin miksikäs ei merkki voisi vaihtua.
Jos nyt vaikka katsoo Ylläs Trophy 2003/2004 DVD:tä niin vetoakseli/murros/laturinhihna/raidetanko/napalukko ongelmassa toivoisin ajavani Patrollin sijaan Cruiserilla tai Rangella, niin arkisen harmaata kuin se onkin Toyotallani seuraavat 20 vuotta kurvailla.
|