Viestiketju: Tuli ostettua LJ
Näytä yksittäinen viesti
  #15  
Vanha 04.04.2006, 23:05
VMK VMK ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.05
Sijainti: Keski-Savo, .
Viestit: 305
Perusasetus

Raidetanko ja vetotanko on itselläni vahvistettu jollain saumattomalla "tuubiputkella" mutta alkaa prässissä myötäämään huomattavasti ennen 10 tonnia, eikä tukipisteiden väli ole prässissä läheskään sitä mitä se on auton alla pallonivelestä palloniveleen. Mielestäni "putki raidetangon päälle" (väänytynt autossa) ei riitä yli kaksitonnia painavalle autolle jos haaveilee niiden pysyvän suorana. Mutta taas niitä asioita että oikeaa vastausta ei taida olla...

Mekaanisesta vinssistä vielä, kun kori puuttui päältä niin naurettavan helppo olisi upottaa vaikka jäähdyttäjän takapuolelle. Ja ensikertalaiselta korin poisotto siltanosturilla vei kahteen mieheen vajaat kaksituntia ja takas asennus vielä vähemmän, että jos joku kraana käytössä niin ei kovin kummoinen remppa tarvia olla kun kannattaa ottaa.
Ja se vinssin sijoitushan on makuasia, itse rankkasin ulkonäön ensisijalle niin olisin upottanut sen keulalle lähestulkoon kampiakseliin kiinni, että siitä ei olisi näkynyt muuta kuin liukukita. Kardaanin olisin tehnyt jostain h-auton kardaanista tai kiinteistötraktorin pto akselin ristikoista. Toyon oman vinssin saa huomattavasti pienempään tilaan kun käyttää siitä vain pakollisen eli rummun vaihteistoineen ja loput rakentaa kokonaan tyhjästä (liukukita).

Vastaa lainaten