Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 18.08.2006, 10:16
Yuzba Yuzba ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 23.03.06
Viestit: 9
Perusasetus

Range -76 neljä pyttyä pimeänä...


Oiskohan tällä palstalla ideoita tai osaajia kuulolla...
Kävi nimittäin näin:
Ensimmäinen vähänkään pidempi reissu -76 Rangella tehtiin jokunen viikko sitten Lahdesta Turun tienoille ja takaisin. Kaikki ok ja kulutuskin pysyi alle 15l! Tästä tyytyväisinä Rangella ajeltiin vielä seuraavana päivänä - kaikki yhä ok. Tämän jälkeen jäi seisomaan pariksi viikoksi ja nyt viime viikolla lähdin liikenteeseen. Käynnistäessä ihmettelin kun kävi niin hissukseen kone ja vaati ryyppyä enemmän kuin normaalisti. No, liikkeelle kuitenkin. Heti lähtiessä ihmetytti kun piti antaa oikeasti kaasua että lähti liikkeelle, tielle päästyä oli selvää että jotain on pielessä - tehot puuttuu täysin. Kakkosella kunnolla kaasua ja vauhtia alle 40, kiihtyvyys luokkaa traktori. Eikun kotiin ja ihmettelemään.

Tuttavalta sain vinkin laittaa kone käymään ja ottaa tulpan johtoja irti yksi kerrallaan - jos ei ole vaikutusta niin pytty pimeänä. No, minähän tein työtä käskettyä. Ilmeni että pimeänä on NELJÄ pyttyä...Ei siis ihme että tehot puuttuu, ihme on kai lähinnä se, että kone yleensä käy. Vaihdoin saman tien tulpat - ei muutosta, tulpan johtoja irrottaessa kuulee selvästi kun valokaari hyppää johdolta tulpan päähän, eli virtaa saavat.

Onko ideoita? Pimeänä ovat konetta edestä katsottaessa oikealta puolelta kaksi keskimmäistä ja vasemmalta taas uloimmat sylinterit. Eli oheisen kaavion mukaisesti, O=toimii, X=pimeä

X O
O X
O X
X O

Tämähän on sama kaavio kuin kaasareiden syötöllä. Eli siis oletuksena edestäpäin katsoen vasen kaasari pois pelistä. Bensaa saa, kurkku aukeaa, vivusto toimii jne. Vaihdoin kalvon, neulan jne. päikseen toiselle puolelle - ei muutosta. Samat sylinterit yhä pimeinä.

Nyt loppuu tavan insinööriltä osaaminen. Pitää ilmeisesti irrottaa kaasari ja pyrkiä ummikkona purkamaan se?

Vastaa lainaten