Löysin tämän keskustelun aivan sattumalta eräältä Harry Potter-foorumilta, ja minulla olisi sanaseni sanottavana.
Olen vannoutunut Harry Potter-fani, olen lukenut kaikki Harry Potter-kirjat, eikä niissä ole mitään saatananpalvontaa, eikä seksuaalista, eikä mitään, miksei niitä voisi lukea. Kirjailijoita on turha syyttää siitä, jos fanit pitävät hahmoja mielenkiintoisina, ja haluavat kirjoittaa omia fanitarinoita käyttäen näitä hahmoja.
Itsekin luen Harry Potter fanfictionia, myös slashia. Suurin osa siitä on oikeasti aivan harmitonta ja hyvää luettavaa, tosin en voi kieltää sitä etteikö siellä olisi pervojakin juttuja.
Sen lisäksi, että pidän Harry Potterista, uskon Jumalaan. Uskon Jumalaan aivan todella. Ja ellet ole perehtynyt Raamatun sanomaan, Jeesus on luvannut antaa kaikille häneen uskoville ja syntejään katuville synnit anteeksi. Ja kukaan ihminen ei ole synnitön.
Ja vaikka Raamatussa homoutta paheksutaankin, olen kuullut erään papin sanovat, että mikään ei tee Jumalaa onnellisemmaksi kuin kaksi ihmistä, ketkä tahansa kaksi ihmistä, tulevat yhteen rakkaudessa. Homoseksuaaliset ihmisetkin ovat ihmisiä, ja maailma olisi paljon parempi paikka jos kaikki hyväksyisivät toisensa sellaisina kuin he ovat.
Ps. J.R.R. Tolkienkin oli kristitty. Samoin mm. fantasiakirjailija C.S. Lewis oli kristitty.
Fantasiakirjallisuudesta pitävät ihmiset ovat yleensä aivan tavallisia ihmisiä, joilla on vain hieman vilkkaampi mielikuvitus kuin muilla.
Note! This message was posted anonymously!
|