Helpoin tapa on vaihtaa levyjarrullinen Bertan etuperä rumpujarrullisen Bertan etuperän tilalle.Ainakin itse tein niin.Jarrupääsylinterin paineentasausventtiileineen kun vielä otti 42:sta niin homma oli siinä.
Kyllä Suomesta on vielä tähän asti saanut ostetuksi ihan kohtuuhintaisia levyjarrullisia etuperiä.
No jos nurkassa pyörii Hojarin etuperä niin jousikiinnikkeiden siirrolla 3cm ulospäin saa leveämmän perän istutettua Bertan nokalle.Välityksen vaihto 3,7:sta 4,11:een sen lisäksi ei ole mikään hankala ja aikaavievä keikka.
Takaperä täytyy tietenkin vaihtaa myös mikäli käyttää samanlevyisiä vanteita edessä ja takana.
Raideleveyden lisäys tekee sitäpaitsi Bertasta miehekkäämmän näköisen.
Tulen istuttamaan vanhan safarihojoni akselit pikkuäffän alle kunhan se projekti lähtee käyntiin.
Sittenhän on vielä se mahdollisuus että vaihdetaan ASCO napalukolliset Bertan rumpujarrut kääntökuulineen päivineen HJ:n AISIN napalukollisiin levyjarrullisiin (samat kuin BJ:n levyjarrut)systeemeihin.Puuhastelua riittää muutamaksi toviksi.
Sitten tuo vihonviimeinen vaihtoehto on esitelty 4X4 magazinen uusimmassa numerossa.
Kyllähän Berttaan saa levyjarrut noinkin tehtyä mutta ainakin itse aloittaisin mielummin sen toisen projektin niillä pellinpalasilla....
Selvisikös asia nyyperölle?
En halua mitenkään aliarvioida tai morkata tai muuten vaan vittuilla ihmisille jotka (mielestäni) tekevät aivan turhaa työtä.
Kun tulee riittävän vanhaksi alkaa tuo laiskuus helpottamaan puuhasteluja....
Aj skrut-ändå.Ja-fick re-n
|