Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 26.03.2006, 17:04
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote:Kylmägalvanointispray = sinkkimaali.
Joo, lipsahti. Joskus kauan sitten sitä nimitettiin noin, mutta maalihan se on ja taitaa purkissa nyt lukea "Sinkkispray". Se on kuitenkin helpoin konsti sinkittyjen osien pintakäsittelyn korjaamiseen.

Lainaus:
quote:1) Hiekkapuhallus ja kuumagalvanointi
-Kestääkö, onko riittävästi peltiä päässä jäljellä..
Jos se on ohutlevyrakennetta, niin ei ehkä kestä, vetelee sinkityksessä. Sinkitys ei myöskään korjaa jo ruostuneita kohtia kuntoon.

Lainaus:
quote:2) Hiekkapuhallus ja maalaus 2k epokseilla
-Maali on aina maali, kuluu sekin pois
Voi puhalluksessa hävitä joitakin ruostuneita kohtia kokonaan.

Lainaus:
quote:3) Teetättää alumiinista
-Kevyt, ei niin kestävä ellei tee paksusta
Mitä nuo imuletkut painavat? Uskoisin suurimmaksi rasitukseksi korroosion, jos noita letkuja oikeasti käytetään ja paiskataan sen jälkeen säilöön.

Lainaus:
quote:3) Teetättää rosterista
-Sopivaa rosteria niin ei taida ikinä ruostua? ja on kallista..
Rosterikaukalo on sitten viimeinen osa joka tosta jää jäljelle, kun muu auto uhrautuu sähköisesti sille

Jotenkin suosittelisin vaihtoehtoa 1), jos vanha kaukalo on vielä riittävän ehjä ja kestää sinkityksen, mitä täytyy kysyä sinkityslaitoksesta. Ellei onnistu, niin sitten vaihtoehto 3), jostain 2-3 mm tavarasta. Tai sitten tekee/teettää 1.5-2 mm mustasta raudasta ja sinkitsee sen.


T, Antti
Vastaa lainaten