Näytä yksittäinen viesti
Vanha 25.03.2006, 20:42
Guest

Perusasetus

On aivan turhaa tapella asiasta, joka on nyky-yhteiskunnassa jo varsin suvaittavaa. Slashia kirjoittavat tuhannet, jopa miljoonat ihmiset, eikä tälle "ilmiölle" voi yksittäinen ihminen mitään. Minusta teidän, Niilo, olisi jo korkea aika keskittyä hieman tärkeämpiinkin asioihin. Homoseksuaalisuus ei nimittäin ole uhka, vaan se on mahdollisuus. Monet homoseksuaalit itsekin ovat teidän tavoin hartaita kristyttyjä, joten what's your problem, eh?

Anteeksi kun vedin nyt homoseksuaalisuudenkin tähän mukaan, mutta siitähän te juuri olette saarnaamassa, joten usko, että panette kovin pahaksenne tätä (päin vastoin, saatte lisää "kiistettävää"). Haluan tähän väliin huomauttaa, että ennen kuin jotain asiaa vastaan lähdetään taistelemaan, tulisi asiasta ottaa selvää perin pohjin, jottei sittemmin kävisi nolosti (kuten nyt näyttäisi käyneen). Olen pahoillani kaikkien puolesta siitä, että te ette ole paneutuneet ajamaanne asiaan kovin hyvin. Toisin sanoen, olen pettynyt teihin, Niilo.

Nyt sitten alan puhua homoseksuaalisuudesta (ja slashista tietenkin). Fanfiction-maailmassa slash on nimenomaan tätä saman sukupuolen edustajien parittamista toisilleen, viiltelyä tähän sanaan ei yleensäkään sisällytetä. Viiltely kuuluu kokonaan toiseen genreen, angstiin. Se mikä minua tässä tunteenpurkauksessanne harmittaa on se, ettette te taida ollakaan niin harras kristitty, kuin kuvittelette olevanne. Jos olisitte kunnollinen kristitty, osaisitte antaa toisten "synnit" anteeksi, kuten Jumalakin antaa. Miksette te anna? Mutta ongelma onkin se, että olette varma, että fantasiakirjallisuus kuhisee demoneja ja että itse saatana heittää Jumalaa kirkkoveneen muotoisella Harry Potterilla otsaan.

Kymmenessä käskyssä ei kielletä hakemasta viihdykettä lukemisen ja kirjoittamisen kautta. Miksi teette siitä niin suuren numeron? Lukeminenhan ei ole synti. Mutta ilmeisesti te ajattelette, että sillä mitä kukin lukee, on suurikin merkitys. Minä ajattelen sen niin, että uskonnolliset lukemiset ovat oma asiansa, eikä niitä pitäisi sotkea viihdekirjallisuuteen eikä fanfictioniin.

Rakastatteko te lähimmäisiänne? Jumala on niin teitä pyytänyt tekemään - rakastamaan lähimmäisiä kuin itseä. Minusta tuntuu, että olette aikamoisella sotajalalla asiassa, joka on vain ja ainoastaan mielipidekysymyksistä ja makuasioista kiinni. Ymmärrän että valistatte sydämen ja sielun asiaanne, mutta eikö teidän tulisi silti ottaa hieman moniulotteisempi katse tähän asiaan? Pyydän, älkää halveksuko erilaisuutta. Älkää opettako lapsille virheellisiä näkemyksiä Raamatusta. Kukin tulkitoon sen kuten tahtoo. Teillä EI OLE oikeutta eikä valtaa käskyttää lapsiamme seuraamaan diktatuurianne. Eikö teistäkin ihmisillä ole oikeus täydelliseen vapauteen ja omiin mielipiteisiin ja vakaumuksiin? Antakaa ihmisille heille kuuluva mielenvapaus! Älkää te kajotko siihen, ellette tahdo omaanne kajottavan! Antakaa ihmisten lukea ja kirjoittaa mitä he haluavat!

Te olette paha mies, Niilo! Hyvin paha. Te ajattelette vain itseänne, sillä ajattelette kohoavanne muiden yläpuolelle "oikeiden" mielipiteidenne vuoksi. Teillä ei tosin ole mitään oikeutta väittää omien mielipiteidenne olevan ainoita ja oikeita. Vai, tahdotteko kenties antaa vedenpitäviä todisteita meille teidän mielenne oikeellisuudesta? En olisi tällaista törkeää ja hävytöntä käytöstä kristityltä odottanut. Te, Niilo, nolaatte oman seurakuntanne tällaisella musta-valkoisella näkemyksellänne.

En tahdo puuttua uskontoonne, enkä kyseenalaistaa sitä. Kyseenalaistan vain teidän käytöksenne, joka on hyvin röyhkeää. Minulle mielipiteenne ovat okei niin kauan kuin se ei vaikuta muihin. Nyt ne kuitenkin ovat saaneet minut hyvin vihaiseksi ja siksi sallin itselleni tämän puheenvuoron.

Jotta päiväni ei menisi enemmän pilalle (tai jotten kuolisi nauruhermojen lopulliseen romahdukseen) päätän tämän tähän. Aion kyllä tulla uudelleen tänne puhumaan ihmisarvoista ja mielenvapaudesta, jollette pistä suurta turpaanne nyt kiinni. Kiitos.

Teidän,
Maria

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten