Näytä yksittäinen viesti
  #17  
Vanha 20.03.2006, 21:33
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kiitoksia vastauksista! Sellainen tuntuma tuli, että korotus ei taida olla hintansa väärtti, varsinkin jos maksimi jää tuonne kolmeen tuumaan lain sallimana. Korin korotusta en tee, turhaa korkeutta en tarvitse vaan tilaa pohjan ja maan väliin.

Tuo rengastus taitaa olla tärkein. Nyt sitten askarruttaa että minkä levyiset/korkuiset renkaat olisi hyvät hiluxiin? Itse olen pähkäillyt että kevyessä autossa, esim. suzuki, leveät renkaat ovat hyvät siinä mielessä että esim. talvella auto alkaa pysyä jonkin verran pinnalla jo keskisuomenkin välihangilla ja kurakoissakin. Parin tonnin autoissa taas uskoisin kapeampien olevan paremmat, koska niin leveitä renkaita ei saa laillisina alle että ne jaksaisivat autoa häävisti kannatella. Olenko yhtään oikeilla jäljillä? Mutta mites tuo hilu, onko se vielä sen verran kevyt (ilman kuormaa) että leveydestä olisi merkittävää hyötyä? Vai olisiko parempi laittaa esim. 235/85R16 ja mennä pohjia myöten kuin traktorilla? Lisäksi mietityttää että kuinka tuo huipputehokas 2,4 d jaksaa pyörittää esim. 33 tuuman renkaita varsinkin kuorman kanssa ajettaessa, ei taida enää olla kovin räjähtävä kiihtyvyys maantiellä? Eipä silti, tienopeudeksi riittää 80 vallan mainiosti, kunhan ei ihan tukkona tarvitse olla.

Tuo lukko on itseäni himottanut pitkään, työkäytössä kun ei huvita turhaan kikkailla vaan tarkoitus on vaan päästä perille. Harrastusajossa lukoton on varmaan ihan passeli ja oppii ehkä ajamaankin paremmin. Varsinkin talvella suurin osa kiini jäämisistä tapahtuu siten että ajan auton tien sivuun parkkiin ja pois lähtiessä tien puolen pyörät sutii jäisellä tiellä ja ojan puolen pyörät ei hievahdakkaan. Lopputulos on sitten se että aikansa kun sudittelee niin koko värkki on lopuksi ojassa eikä lähde pois kuin traktorilla. No ketjut toki auttaa mutta niitten kanssa vekslaaminen menee näpertelyksi.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten