Ainakin HJ on sellainen että käynnistettäessä sammutin poistuu mutta menee takaisin päälle ellei öljynpaine nouse. Samoin ajossa jos öljynpaine häipyy, menee sammutin päälle hetken kuluttua, olisko noin 10 sek. Pelasti meidät kerran konerikolta, oli öljypunpun rattaan poorit menny ja ei painetta. Sammui kehälle ja käynnistyi aina hetkeksi. Vika paikallistettiin sammuttimeen ja siitä öljynpaineenvalvontasysteemiin. Olisko patrolissa sama systeemi ja siksi öljykello mukana kuvioissa?
En muuten ole ikinä kuullut että pitäis sammua avaimesta, kyllä vaijerin tms pitäis riittää. Voi olla että uudemmissa on joku pissa-direktiivi tuosta mutta tuskin -86 mallissa. Eikös sen ikäinen diesel-lantikkakin vielä sammu kahvasta? Kuorma-autoista ainakin vielä 3-sarjan Scania on vaijerisammuttimella.
-Maastoautossa on jäykkä etuakseli-
|