Lainaus:
quote:
Bertta on turbotettu ja ajettu noin parituhatta kilomeetteriä. Nyt alkoi ilmetä pikku ongelmia.
Eli ongelmana on juuri tuo huohottimesta tihkuva öljy. Öljyä ei tihku auton käydessä vaan sen jäkeen kun auto on sammutettu niin öljyä tulee parikymmentä tippaa.
Aluksi ongelmaa ei ollut vaan se ilmeni senjälkeen kun vaihdoin pakosarjaan uuden kuparitiivisteen ja siinä samassa öljyt koneeseen.
Mahtaisko sammuttamisen jälkeen sylinteriin jäädä paine(puristustahti) joka sammuttamisen jälkeen painaa öljyn männänrenkaiden läpi ja huohottimen kautta pihalle. Kuulostaa kaukaa haetulta....hmmm. pitää ilmeisesti vaihtaa öljymerkkiä sillä eipäilen syyn löytyvän öljystä.
Kone ei ole ollut väljä ennen turbotusta. Turbona on tällä hetkellä saab 9000 turbo. Pakopesä tuntuu olevan liian pieni joten värkkäyksen alla on hybridi. Jos jollain ois garretin t3/t4 pakopesä joku .55 tai vast niin ottakee yhteyttä
|
Rupeisko painamaan sieltä huohottimesta tavaraa pihallle ajon jälkeen kun koneessa on ollut ahtoja.
Olisko ohi vuoto lisääntynyt??
Yleisestihän huohotus hivenen lisääntyy ahtimen laiton jälkeen jos kone on valmiiksi "väljä"
Laita se huohottimen putki vaikka takas imu puolelle tai pistä puhaltaan johkin limupulloon niin näet tuleeko ajossa reilummin tavaraa.
Mulla tuli joskus radalla ajaessa 1.5L pulloon puoli litraa öljyä vaikka kone ei ollut väljä (tosin turbo oli)