Lainaus:
quote:
Eihän tohon kytkentään tässä tapauksessa tarvita kuin 1kpl 10A jännitteenalentimia, 6kpl releitä, abikoja ja johtoa. Releet 24v (huom. releen jännite on aina se jännite, jolla sen ohjausvirta parhaiten toimii) Vaikka rele on 24V, sen läpi voi 12V viedä aivan huoletta. Eli takavaloista herätteet releille, ja jännitteenalentimesta virrat jokaisen releen "sisäänmenoon" ja siitä sitten kytkentä pistorasian sopivaan kohtaan. Ei paha juttu...
T: NyybiUllex @ Keuruun sotku
Note! This message was posted anonymously!
|
Juuri tollanen siitä on tulossa nyt sitten. Tänään tuli Postissa Hasoy:ltä 20A jännitteenalennin, 6x 20A 24v relettä ja 1x 150A solenoidin (hehkuille). Hyötysuhdehan tuolla jännitteenalentimella on huono n 50%, mutta oli pakko säästää jossain. Maksoi 40e.
Minkälaisia pistokkeita olette laittaneet ja minne (joku ilmeisesti runkopalkin sisään ym). Mietin sellaista vaihtoehtoa, että "pistoke" olisikin vain sellainen jatkojohtotyyppinen eli jännitteenalentimelta menisi johdot suoraan sellaiseen kierukkajohtoon, jonka saisi takaluukun välistä vedettyä ulos sopivan mittaisena. Maastossa ym voisi olla kontissa koko ajan.
Pitäisi vaan löytää sopivan naaraspuoleinen irtoliitin, jos tuon tekee.
Tuntui vaan hölmölle tilailla Postilla Hämeenlinnasta noita osia (vaikka palvelu olikin hyvää), mutta nyt sitten onkin liikkeitä tiedossa enemmänkin.
Noista pultattavista koukuista kaikki tieto kiinnostaa edelleen.
Edited by - osilpi on 17/03/2006 23:58:17