Viestiketju: Rodeo Drive
Näytä yksittäinen viesti
  #86  
Vanha 16.03.2006, 22:08
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Pisteiden paikat lasketaan hieman litistyneen pallon (elliptisen mukaan)
Tossa hieman asiaan liittyvää matematiikkaa, on ton kanssa jonkinlaista tuskaa tunnettu
//dWayX = (EARTH_RADIUS) * 2.0 * asin(cos((dAlphaLat1 + dAlphaLat2)/2.0) * sin((dAlphaLon2 - dAlphaLon1)/2.0));
//(EARTH_RADIUS) * 2.0 * asin(cos((dAlphaLat1 + dAlphaLat2)/2.0) * sin((dAlphaLon2 - dAlphaLon1)/2.0)) = dWayX;
//asin(cos((dAlphaLat1 + dAlphaLat2)/2.0) * sin((dAlphaLon2 - dAlphaLon1)/2.0)) = dWayX/((EARTH_RADIUS) * 2.0);
//cos((dAlphaLat1 + dAlphaLat2)/2.0) * sin((dAlphaLon2 - dAlphaLon1)/2.0) = sin(dWayX/((EARTH_RADIUS) * 2.0));
//sin((dAlphaLon2 - dAlphaLon1)/2.0) = sin(dWayX/((EARTH_RADIUS) * 2.0))/cos((dAlphaLat1 + dAlphaLat2)/2.0);
//(dAlphaLon2 - dAlphaLon1)/2.0) = asin(sin(dWayX/((EARTH_RADIUS) * 2.0))/cos((dAlphaLat1 + dAlphaLat2)/2.0));
//dAlphaLon2/2.0 - dAlphaLon1/2.0 = asin(sin(dWayX/((EARTH_RADIUS) * 2.0))/cos((dAlphaLat1 + dAlphaLat2)/2.0));
//dAlphaLon2/2.0 = asin(sin(dWayX/((EARTH_RADIUS) * 2.0))/cos((dAlphaLat1 + dAlphaLat2)/2.0)) + dAlphaLon1/2.0;


Mutta asiaan. Julkaisin uuden väliversion. Nyt kartan voi kalibroida ja
Reittiä piirretään kartalle. Suurinpiirtein tälläisenä julkaisen codezoneen
lähdekoodit kunhan vielä testailen ja siivoan koodia. Mukana on myös tuo
koordinaattimuunnin. Sitä voi käyttää kalibroinnissa.



Kun nuo saan kuntoon, rupean suunnittelemaan rastien tietojen syöttöä. Se pitäisi
saada mahdollisimman helpoksi.

http://www.iisalo.com/rodeodrive/publish.htm

Just do it!


Edited by - jappe on 16/03/2006 22:12:55
Vastaa lainaten