Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 16.03.2006, 07:39
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote: väittäisin näin äkkiseltään että ohjauslaiteiston välykset on pois suljettu juttu
Entäs tuo olkatapin laakerointi? Siinä ei tarvita yhtään välystä ja wobblaus saattaa silti alkaa.

Esipuristumalla kartiorullalaakerit säädetään sopivalle kireydelle, joka tekee navan kääntymiseen kitkaa, joka tappaa wobblauksen. Yleensä säätö on ylemmän olkatapin alla olevilla shimmilevyillä.

Lainaus:
quoteletteko havainneet onko vaikutusta ajaako 2 tai 4-veto päällä
Vetotapa ei ihmeemmin vaikutä tähän, liittyy ohjauksen ominaisuuksiin. Ainakaan tolla Kuplalla ei vissiin etupää vedä

Vanhemmat Lantikat ovat (kuten Tojokin) kytkettävällä nelivedolla, uudemmat jatkuvalla, ja molemmissa voi esiintyä tätä.

Nelivedon käyttö rauhoittaa erityisesti lyhytakselivälisten talviominaisuuksia estämällä liikoja luistoja kiihdytettäessä ja jarrutettaessa. Hiukan kannattaa silti varoa, sillä irtoaminen tapahtuu silloin rajummin, tai ehkä paremminkin varoittamatta.

T, Antti
Vastaa lainaten