Näytä yksittäinen viesti
  #25  
Vanha 15.03.2006, 16:41
Flugfiske:n Avatar
Flugfiske Flugfiske ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 05.11.05
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 1.113
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mutta eikös tuon paperin avulla nyt saisi pajeroon 33" renkaat leimalle? Ostaa tuollaisen vaikka kimpassa, jokaiselle kimppaan tulijalle kopio siitä ja leimalle. Sen jälkeen paperia voidaan kaupata eteenpäin tai "lainata" myös muille. En kyllä tiedä onko nykyään laillista kaupata tuollaisia papereita tai laittaa niitä jakoon.

-- Ensi kesän hittituote on oma rakentelu projekti --

Nerd-O
Miks siitä tarttis mitään maksaa, kun general export koko 31" on mainittu ihan käyttöohjekirjassa. Eli sama asia lukee siinä ohjekirjassa, niin miksi se asia siitä lapun maksullisuudesta muuttuu?
Tosin tässäkin on kahta käytäntöa konttoreilla, joillekin riittää tuo general export koko, suurin osa ei sitä hyväksy. Ja AKE:n kantahan on että ei käy.

Sinänsä hassu tuo vaatimus euroopan tai pohjoisamerikan alueelta olevasta mallista, kun se lakiteksti on seuraava:

3 luku
Alustamuutokset
10 §
Vanteiden ja renkaiden muutokset

1. Autoon asennettavat vanteet eivät saa merkittävästi lisätä pyöränlaakereihin tai ohjauslaitteisiin kohdistuvia rasituksia verrattuina auton alkuperäisiin vanteisiin. Vanteiden vaihdon seurauksena auton kunkin akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm alkuperäiseen verrattuna, ellei auton valmistaja muuta ilmoita. Vanteiden on asennusmitoiltaan oltava pyörännapaan sopivat. Vanteita, joissa on soikeat, eri jakoympyröille sopivat pultinreiät, ei saa käyttää. Vanteiden tulee olla auton akselimassoille ja teholle sopivat.

2. Auto on muutoskatsastettava, jos:

a) vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm; tai

b) renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm.

3. Renkaan ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa enempää kuin 51 mm eikä leveyttä enempää kuin 102 mm alkuperäiseen renkaaseen nähden. Jos renkaan ulkohalkaisijaa suurennetaan, on nopeusmittarin näyttämä tarvittaessa korjattava.

4. Auton pyörännavan ja vanteen väliin ei saa asentaa sovituskappaleita.

5. Autoon saa vaihtaa sen rakenteellisesti sallitun suurimman nopeuden edellyttämää nopeusluokkaa alemman nopeusluokan renkaat. Vaihtaminen on sallittu ehdolla, että autoon vaihdettavat renkaat ovat vähintään nopeusluokkaa Q (160 km/h) ja että auton suurimman rakenteellisen nopeuden edellyttämää nopeusluokkaa alemman nopeusluokan kesärenkaista on ohjaamossa kuljettajalle helposti näkyvään paikkaan pysyvästi kiinnitetty kilpi tai tarra, josta selvästi ilmenee suurin sallittu renkaiden rajoittama ajonopeus.


Siis lakitekstissä puhutaan tuosta ALKUPERÄISESTÄ renkaasta. Kiinnostaisi tietää, että miten se euroopan ja p-amerikan malli on alkuperäisempi kuin esim afrikkaan tai australiaan myyty?
Pitää käydä konttorilla juttelemassa...

_______________________________________
Täydellinen AMATÖÖRI
Vastaa lainaten