Mielessä kummitellut jo jonkin aikaa FJ55, kuidulla ja alumiinilla kevennettynä, keulilla Toyn 22RE -motti, eli 2.4 ruiskubensa. Vakio etuakseli levyjarruilla, lukolla ja sopivilla perävälityksillä ja kierrejousituksella. Taka-akselina vaikkapa 75sen täyskevennetty lukkoperä levyjarruilla. Takana joko SOA lehdet tai Rangen takatukivarsihässäkkä. Kuppipenkit, keveät turvakaaret, 35" Swampperit, Toyn oma vaihde- ja jakolaatikko sopivalla pikkupuolen välityksellä, etuvinssinä Warm m8274 ja takavinssinä vaikkapa 9000 Warni, tai mikä vaan litteä ja riski kela.
Auton ulkomittoja ei pahemmin saksittaisi, vaan pidettäis kiinni mahdollisimman kliinistä ja alkuperäisiä muotoja kunnioittavasta ulkonäöstä. Korikorotus vois olla max 3" luokkaa. Sitten tietty sopiva määrä panssareita ja helmaputkia, mutta siten, että auto käytännössä rakennettais puntareiden päälle. Alkuperäiseen vakioon verrattuna joku 200kilon laihdutus vois olla kova sana.. Siis safarivarusteineen ja kuskeineen päivineen.
Onkos tää nyt sitten unelmaa vai utopiaa, mutta kilpiin tottakai ja kovaan ajoon.
Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com