Näytä yksittäinen viesti
  #35  
Vanha 14.03.2006, 12:07
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Lainaus:
quote:Muistanko mä ihan höpöjä, mutta eikös pakokaasun virtausnopeus kasva, kun lämpötila laskee?

*nimim. mistään mitään ymmärrä*
Virtaus nopeus ei kasva vaan pakokaasu "supistuu" ja näin sitä mahtuu enemmäm putkeen! Eli toisin sanoen normi pakoputkessa kaasun jäähtyessä sen virtausnopeus putoaa.

Siksi oikeaoppinen pakoputkikin pienenee loppua kohden jotta sama virtausnopeus säilytettäisiin koko putkessa.

Eli turbo autossa myös lämpö-energia pyritään mahdollisimman hyvin siirtämään ahtimelle.



Lainaus:
quote:Kun sen lämmön siirtymisen eristää niin mikään metalli ei kestä sitä lämpökuormaa, tavalliset pakosarjat vääntyy ja valusarjat halkeaa.
Olen kyllä kuvitellut, että teippiä käytettäessä pakosarjan hajoaminen (rapistuminen) aiheutuu kun: Teipin alla oleva metalli lämpenee hehkuun ja joutuu ilman kanssa tekemisiin, tällöin hiiliatomit pääsevät metallista pois ja metalli rapistuu ajan mittaan.

Miksi oikein valittu metalli ei kestäisi tällaisia lämpökuormia?

Edited by - Jugga on 14/03/2006 12:22:54

Edited by - Jugga on 14/03/2006 12:23:26
Vastaa lainaten