Näytä yksittäinen viesti
  #33  
Vanha 14.03.2006, 09:16
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Thermotekkiä ei kyllä kannata käyttää kuin ainoastaan jos on aivan pakottava tarve eikä muuta vaihtoehtoa ole. Tavallisissa autoissa ajoviima hoitaa putken ja katin jäähdytyksen, mutta OFR vehkeissä se on hiukan hankalampaa. Pakokaasun lämpötilan ollessa 700-1100 astetta lämpö pyrkii siirtymään putken kautta ulkoilmaan. Kun sen lämmön siirtymisen eristää niin mikään metalli ei kestä sitä lämpökuormaa, tavalliset pakosarjat vääntyy ja valusarjat halkeaa. Näin käy myös vaikka putket olisi inconellista. Kannattaa yrittää pärjätä ilman eristettä, mielummin käyttää lämpöeristelevyä tai vastaavaa.(sellaista missä on villa sisällä ja uhut metalliympärillä) Sähköjohdoille, jarruputkille/-letkuille ja muille löytyy kaikenlaisia lämpöeristeitä. Mitä moottorin imuilman lämpenemiseen tulee, ei sillä offilaitteissa ole mitään merkitystä, se kuitenkin tulee snorkkelin kautta ulkoa eikä konehuoneesta kuten helposti ajatellaan.
Niin, ja kotiseppähän nikkaroi tietysti vesijäähdytteisen pakosarjan.. tulee samalla hoidettua jäähdytinnesteiden esilämmitys

anynomous is gay

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten