Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 11.03.2006, 18:19
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tähän alkuun kaikki amerikkalaistyyliset varottelut ja ohjeet viennistä asiantuntevaan rengasliikkeesee...
Ja sitte asiaan. Rengas voi olla tosi tiukassa joten lekakaan ei aina ole riitävä juttu ja kunnon kierteinen hutlaaki voi hepposemmasta kumista ruhjoa herkän sivukudoksen. Jos saat painettua tunkilla renkaastahuom ei lukkoraudasta mutta kuitenkin ihan lukko-osan vierestä mieluiten niin, että voit hakata tunkin pohjaa (sammakkotunkkikin käy kun siinä on yleensä ohuesta pellistä pohjaosa) lukon alle kun tulee rakoa eli pääset painamaan mahdollisimman läheltä sitä kohtaa missä rengas on ruosteen kanssa yhteistuumin pureutunut vanteeseen niin on mahdollista painaa rengas valssilta. Lukkovanteet kun on periaatteessa aika avoimia niin niihin pääsee vielä helpommin vesi sisään.
Ja varaudu siihen, että tunkki (tai se tuki jonka olet hitsaillut siihen ylös saadaksesi jostain painettua) lentää pois juuri kun homma on onnistumassa ja sammakkotunkki on venyttäytynyt kaikkeen pituuteensa, silloin juuri sitä lentävää osaa kannattaa väistää jos ehtii.
Eli tää homma on just niitä vanhanaikasia juttuja joissa voi saada kunnon tällin. Sit jos saat sen renkaan painumaan pois siltä kireältä osalta niin puristamalla rengas sivuttain lyttyyn lukko irtoaa helposti kokonaan ja saat sisuskumin pois. Takaisinasennusvaihe on kanssa tehtävä hyvin, jos lukko-osa ei ole kunnolleen pohjassa urassaan se voi lähtee kun nostat paineet niin ylös, että saat renkaan pamahtamaan takasin valssille, on nimittäin yhtä kireä siihenkin suuntaan ja voi vaatia kunnon paineen. Muuten lukkovanne on helppo, renkaan poisto ja takaisinlaitto ei vaadi rengasrautojen kanssa vääntämistä.

Terv C.rok

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten