Viestiketju: Suzukiin vinssi?
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 09.03.2006, 09:53
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Perusasetus

Morjensta taas !
Joo, kyllä täytyy myöntää, että mun vinssinkäyttö, samoinkuin koko auton käyttö on erilaista kuin varsinaisilla off-roadailu-porukoilla. En ole koskaan käyttänyt autoani kalliokiipeilyyn, enkä ajellu tarkoitushakuisesti muutenkaan todella pahoihin paikkoihin (en muuten mistään hinnasta muutenkaan lähtisi köyden jatkoksi kallioseinämille roikkumaan, edes ilman autoa. Ellen ilman köyttä pääse, en sitten vaan mene).
Minun ajoni ovat olleet omaehtoisia safareita joissa on kuljettu yksin omia polkujaan pitkän matkan päähän ja tarvittaessa selvitty kohtuullisen pahoistakin paikoista. Ja jos näyttää etukäteen siltä, että tulee vaikeuksia, olen pyrkinyt kiertämään paikan mahdollisuuksien mukaan. Näistä paikoista olen selvinnyt 18 vuoden ajan tuolla pienitehoisella "mönkijän vinssillä". Mutta kun katson VM 'n viestissä mainittua hintaa, on todettava, että hinnat ovat pudonnet tuon vajaan parinkymmenen vuoden aikana reilusti alaspäin. Omasta pikkuvinssistäni maksoin silloin suunnilleen tuon täystehoisen vinssin verran. Isompaan ei kerta kaikkiaan olisi ollut varaa. Nyt on valinnanvaraa ja hinnat ovat kohtuulliset, joten kallistun suosittelemaan isomman hankkimista, kuitenkin ottaen käyttötarpeen huomioon. Jos tietää käyttävänsä vinssiä sellaisissa paikoissa, ettei isoa tule tarvitsemaan, silloin sellaiseen turhaan rahan laittaminen ei kannattane. Kestävyydestä en osaa sanoa mitään, omani on tosiaan kestänyt sen 18 vuotta hyvin ilman ongelmia. Joillakin saattaa olla kokemuksia omastaan pidemmältä ajalta.
Terveisin !
Risto

Vastaa lainaten