Purin vetoakselin irti ennen stefan ostoa. Havaittu seuraavaa...
Kaikki pultit aukesivat ok, olivat ilmeisesti joskus vaihdettuja. Laakeri, vetoakseli ja jarrun osat ok.
Laakeri on ilmeisesti joskus hajonnut ja ylimääräistä tavaraa on päässyt pyörimään laakerin tienoilla. Laakerin paikka on ihan ok mutta siitä sisäänpäin on tuhoa tullut etenkin putken yläreunaan. Ympäri tuhoa on akselin suunnassa jotain 2-5mm mutta ylhäällä kulumaa jo useiden senttien syvyyteen. Stefan tiivistyspinta on lähes ok lukkunottamatta tuota 2-5mm pyöristystä etureunassa. Stefan takaa puuttuu osa "16. Oil seal protector". Stefa oli siis asennettu ilman ko osaa ilmeisesti koska ko. osan kanssa akseliputkessa ei olisi riittänyt ehjää tiivistyspintaa. Olisi sinänsä voinutkin toimia mutta stefa oli vääntynyt kun se oli juntattu pesäänsä pesän etupuolelle syntyneen pienen jäysteen yli.
Ajattelin korjata seuraavalla tavalla:
- Poistan ylimääräiset jäysteet
- Ostan uuden stefan ja asennen sen ilman em. osaa
- Seuraan tilannetta
Seuraava askarruttaa:
- Millainen ko. "Oil seal protector" tarkemmin on?
- Kuinka merkittävä se on? Kestääkö stefa ilman sitä ja kuinka kauan?
- Onko ehdotuksia muunlaisesta korjaustavasta?
- Olisiko joku toisen tyyppinen stefa parempi?
Osaisikohan joku kokeneempi antaa vaikka valistuneita arvauksia...
Note! This message was posted anonymously!
|