Aina ei voi voittaa olin ostamassa paikallisesta liikkeestä autoa joka oli tulossa sinne ja koska tiesin auton kunnon varasin sen etukäteen, myyjän kanssa sovittiin että sille ei tarvitse tehdä oikeastaan mitään että otan sen suoraan. No tämä kyseinen auto saapui liikkeeseen ja näin sen heti samana päivänä sielä ja menin myyjän juttusille. kysyin myyjältä että jokos sen voi viedä että rahat olis taskussa... noh näppoärä myyjä ilmoitti minulle että minä en tarvitse sellaista autoa ja se ei sovi minulle, aikani tigattua myyjä paljasti myyneensä auton ja siitä suivaantuneena päästin pari ärrä päätä.. myöhemmin löysi samallaisen auton auto pokkarista. autohan oli tietenkin toisessa päässä suomea mutta koska hinta oli huokea ja auto oli komea niin eikun matkaan...
Tampereella auto liikkeeseen päästyäni huomasin auton olenvan uudelleen maalattu ihan vast ikään, myyjä sanoi että auto oli ollu yrityksen käytössä ja maalilla oli korjailtu teippauksen aiheuttamia jälkiä. no kotvasen taisteltuani ja hintaa vielä tiputettuani päätin ottaa auton... tulo matkalla ongelmat alkoivat osittan oma vika osittain auton vika... tampereelta ostin kauko keskus lukitus yksikön jonka asensin pikku simassa sukulaisen tykönä saman iltana kun ostin auton.. seuraavana päivänä lähdin kohti sodankylää ja miten kävi iisalmen tinoilla pamahti kardaanin ristikko... olinko vähän öönä aapisen laidalla, noh siitä paikalliseen tojo autoon ja aikaa varaamaan no ihme ja kumma sain samalle päivälle muutaman tunnin odotus mutta mitä sitten.. noniin auto on valmis ja matka voi jatkua vai voiko hienot asennukseni tekevät tenän auto on käynnissä, avaimet virtalukossa, vara avaimet hansikas lokerossa, ovet lukossa ja mikä parasta minä seison naama mutrulla auton ulko puolella... ei auta kuin soittaa lukko liikkeeseen.. kellohan on jo niin paljon tässä vaiheessa että eihän siltä kukaan vastaa.. seuraavaksi täytyy soittaa poliisille eihään siinä muukaan auta... polisit tulee paikalla tunnetustikkin vähän pitemmän ajan kuluttua... ensimmäinen puoli tuntia menee selitellessä että on tämä minun auto asiaa ei helpottanut yhtään että nuori mies selvittää että asensin siihen keskus lukituksen enkä pääse sisälle... itse oven avaamisessa ei mennyt kuin kaksi sekunttia käskivät vain kääntyä ympäri ja ovi oli auki... minu kauko keskus lukittu auto ja ja kaks sekunttia ja oveton auki höh... reissu eteni kotiin asti erittäin mainiosti ja meinasi siinä koto puolessa auto kauppias ajaa liikenne mmerkkiin ku näki minun uuden kärryn...
Myöhemmin auto osoittautui täydeksi pommiksi laatikko potki vaihteita pois ja lokarit kukki viimeinen niitti oli kun lapland trophyssä viime kesänä ajoin kunnon risti riipuntaa ja auto sano nirsk ja tkalasin vasempaan reunaan tuli tikku askin levynen rako eli runko antoi periksi pahemman kerran...
mitä me tästä opimme etelän auto on aina etelän auto...
tuli niin paljon tekstiä että ei jaksa alkaa tarkistamaan oikein kirjoitusta...
Ei siitä pääse pitemmälle! - AI EI VAI!!!
|