>Toyotien maastureiden kestävä maine on lienee luotu BJ/HJ/FJ:n kautta, joissa siis tod.isot akselit ja muutkin voimansiirron mitoitukset suhteessa auton tehoihin? Näihin uudempiin (Hilux, 4-runnerit, LJ?) mitoitukset/suunnittelut on tulleet lähemmäksi muiden valmistajien käyttämiä lähtökohtia...ja kestävyyskiin lienee tavallisten kuolevaisten >tasoa?
Näistä kansasuussa LJ mallinimen saaneista eli *J7* (taitaa kertoa ainostaan keulan ja kojelaudan ilmeen) Toyotista on Light Duty (mm. LJ 70) ja sitten Heavy Duty (vaikkapa HZJ75 tai FJ75) niin niissä on sitten vahvaa alakertaa ja tekniikkaa minkä pitäis kestää kuolemaan saakka.
Hiluxihan on sika kevyttä sarjaa, ei ole iästä kiinni. Tässä yhtälailla uudehko mutta vankkaa tekoa (vrt. just ne vanhat BJ:t yms)
http://www.mobile.de/SIDwz-t3zzrLgnI...1111197482103&