Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 02.03.2006, 10:36
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Nyybin pikakurssille jatkoa. Kun latia tai vaikka lattarautaa(sillä on helppo kokeilla) lyödään keskelle niin rauta taipuu. Se kuinka paljon ja pysyykö lati ojennuksessa vaatii pientä totuttelua. PikkuF:llä oli aivan hyvät vermeet työn suoritukseen ja alasintahan siinä tarvitaan. Jousta ei lämmitetä koska yleensä maasturin tai pakettiauton latit ovat niin ohkasia ettei tarvi. Ennen(siis ennen vanhaan) kun taottiin kuorma-auton jousia niin seppä piti latia ja "näytti" vasaralla apumeisselille lyönnin paikan johon apuri komautti lekalla ja jossa hommassa leka todella heilui. Kuorma-auton latille tehtiin niin sanottu koivuklapi lämmitys, josta saammekin tämän viikon tehtävän. Eli mitä moinen tarkoitti, vaihtoehto A: lämmitettiin ahjoa koivuhaloilla. Vaihtoehto B: lämmitettiin lati ja hakattiin koivuvastalla. vaihtoehto C: lämmitettiin latia niin kauan, jotta koivupalikalla kokeillessa se tuntui liukkaalta. Pitäis minunkin vissiin kirjautua tälle palstalle kun on maasturi ja kaikenlaista

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten