Lainaus:
quote:
Muistin käyttö tulee kuvan koon mukaan. Pienemmillä kartoilla tulee hyvin toimeen.
Tuota rastien näyttämistä eri tavoilla ja väreillä tullaan käyttämään.
Paremmat GPS vehkeet näyttää tarkemmin. Yksi ongelma on kun pysähdytään.
GPS kadottaa suunnan. Itse harkitsen uuden GPS laitteen ostoa. Esim garmin
uudella herkällä piirillä (SiRF)ja sähköisellä kompassilla. Silloin suunta
on tiedossa myös paikallaan ollessa. http://www.garmin.com/products/gpsmap60csx/
Karttoina voi käyttää bitmappeja. Itse skannaan kartat.
Karttoja voi zoomata portaattomasti aika paljon. Saa riittävän suureksi.
Mittareista voi valita mitkä näyttää. Teen niitä lisää kun keksin mitä näyttää.
Sain homman edistymään. Pääsen viikonloppuna testaamaan. Sitten laitan
mittarit jakoon.
Aika lähelle tollanen mittaritestistä tulee. Täytyy tohon lisätä lähimmän pisteen
syöttö. Eniten minua kiinnostaisi, toimiiko muilla kuin minun omalla GPS laitteella (garmin etrex)
Just do it!
Edited by - jappe on 01/03/2006 22:08:23
|
Mulla on tuo 60 CSx ollu nyt muutaman viikon mutta on pikkasen ollu ongelmia sarja datan saamisessa ulos. kalikka saa käyttöjännitteensä myös USB portista mutta näyttää ettei sen NMEA tai Garmin formaatti tule ulos niin kuin vanhemmissa laitteissa, se oliski liian helppoa jos pärjäis pelkällä USB kaapelilla, no siihen löytyy varmaan lääke vielä. En saa eg. Ozia palaamaan muuta kuin vanhan Garminin COM portin kautta mikä sinällään ei haittaa mutta vaatii yhden piuhan lisää.
Kompassi pelaa aivan älyttömän hyvin mutten ole testannut lähettääkö se suunnan muutos dataa NMEA lauseessa kun pyöritään paikallaan, luulis kuitenkin.
kompassin kalibrointi toimii myös hyvin, eg. kun asentaa sen autoon on se hyvä kalibroida vallitseviin olosuhteisiin, eli ajettava kaksi kokonaista ympyrää kalibrointi modessa jonka jälkeen kompassi suunta ainakin GPS ruudulla pelaa just nin ku kuuluukin. Toisaalta on GPS niin herkkä ettei normaalisti vaivaava tauti ettei auto kulje tyhjäkäynnillä tarpeeksi lujaa, vaivaa ihan helposti. kokeilin sitä vasta tässä ja kertaakaan ei kompassi korjannut suuntaa vääräksi kun pysähdyttiin ja kun tein paikaltaan "pyrähdyksiä" ratti linkussa autolla 90 astetta, gps'n näyttö jäi vajaaksi, jonnekkin vähän yli 45 astetta ja 5 sekunnin kuluttua kompassi korjasi puuttuvat 45 astetta ja tas näytti oikeeseen suuntaan, toimii.
Kompassi tulee käyttöön käyttäjän valitseman ajan kuluttua siitä kun myös käyttäjän valitsema nopeus on alitettu. läppäri on hieman asennuksia vailla kovon vaihdon jäljiltä mutta parin viikon päästä ku pääsen lomilta kotia on todellista testi tietoa saatavana
SirfrStarIII chippi on aivan käsittämättömän herkkä, se reagoi sunnan ja nopueden muutoksiin niin nopeasti ettei paremmasta väliä ja paikassa missä en saanut yhtän ainutta satelliittia edes näkyviin vanhalla chipillä ja aktiivi antennilla saa tää uus paikannettua itsensä, tosin ei kovin tarkasti mutta refrensinä. Voi vain suositella.
Vaihdoin kapulaan 512mb muistikortin ja nyt mahtuu aika kivasti karttaaki kapulaan, nyt sillä tekeekin jotain ku näyttö on niin älyttömän hyvä.
-teppo
EDIT: kompassin käyttövarten on GPS'än oltava vaakatasossa, hankaloittaa asennusta hieman.
**** Meindl tunturisusi 42 ****
Out of the frying pan and into the fire...
www.psory.fi
Edited by - Scout on 01/03/2006 23:15:23