Lainaus:
quote:
tajusinko mää nyt oikein että polon orkkisvetoakselit onkin nyt kardaaneina ja keulassa on mazdan lyhennetty taka-akseli josta lähtee polon vetarit polon pyörännapoihin?
|
Eteen menevä kardaani,= Polon vetoakseli, joka on tehty kahdesta puolikkaasta vetoakselista, eli kummassakin päässä on Polon sisempi vetonivel, ja Mazdan kardaanilaippaan on hitsattu vielä Polon sisemmän vetoakselin ulkokehä, eli kaksi ulkokehää peräkkäin ja vain toisessa on roippeet sisällä. Ideana se, että saan perän tarvittaessa auki ja nyt mutterin pystyy avaamaan tuon "tyhjän" ulkokehän läpi. Takana on Daikun oma kardaani lyhennettynä ja etummainen ristikko on korvattu "taas" Polon sisemmällä vetonivelellä, eli laatikon kummassakin päässä on laatikon "omat" sisemmät vetonivelet.
Mazdan kavennetusta taka-akselista lähtee tosiaan Polon lyhennetyt vetoakselit Polon napoihin ja kiinnitys Mazdan perään on hoidettu Polon laatikosta otetuilla laipoilla, jotka on "lyhennetty", eli laitettu stefan kohdilta poikki. Vetoakselit ovat siis kummastakin päästä kiinni "alkuperäisissä" kiinnikkeissään, polossahan sisemmät nivelet ovat kuudella tähtipää mutterilla kiinni vaihteiston laipassa.
Etutolppiin jouduin tekemään uudet kiinnikkeet raidetangoille, etteivät ota koriin kiinni ja siinä käytin hyväkseni Daikun omia kiinnikkeitä, eli rälläköin ne irti Daikun omista tolpista ja hitsasin Polon tolppiin. kiinnikkeet ovat nyt alempana kuin alkuperäisesti (polossa), mutta kuitenkin vielä pyörännavan yläpuolella ja hyvässä suojassa osumilta. Jouset ovat Daikun omat, niin mahtuu ketjut paremmin ja niitä jouduin aavistuksen lyhentämään.