Viestiketju: Daihatsu 850van 4x4
Näytä yksittäinen viesti
  #10  
Vanha 01.03.2006, 17:28
audiq audiq ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.02.06
Sijainti: Järvenpää, .
Viestit: 62
Perusasetus

Moottori on noin 30-40cm alkuperäistä moottoria taaempana, eli kai se alkaa keskimoottori olemaan. Moottori on pitkittäin ja asennettu niin, että kardaanit on suorassa, eli moottori on aavistuksen vasemmalla auton keskilinjasta. Vaihteiston "vapaaliikesuunta" on siis jouduttu kääntämään nivelillä ja tällä hetkellä vaihdekaavio on käännetty isomman maavaran takia niin, että ykkönen on oikealla alhaalla (vapaaliike siis kuitenkin normaali poikittainen). Normaali kaavio olisi edellyttänyt, että vaihteiston siirtäjän akselista olisi tuotu tangot alaspäin, mutta ne olisivat olleet silloin suojaamattomia ja alimpia osia alustassa. Tuolla käännetyllä kaaviolla sain nivelien määrän minimoitua, jolloin "tuntuma" vaihteistoon on mielestäni parempi kuin alkuperäisessä kokoonpanossa.

Vastaa lainaten