Lainaus:
quote:
Juontovinssin olen kerran nähnyt: Akseli oli kavenettu ja toisessa vetoakselissa oli vaijerikela ja toisessa jarrurumpu. Jarrulla sitten säädeltiin vetoa. Siis jarru irti, ei vetoa. Jarrua kiristämällä saatiin
pehmeä kytkentä ja sopivalla säädöllä kaiketi myös ylikuormitussuojakin.
Hessu Hopo
|
Just tätä ajattelin sillä diffin jättämisellä avoimeksi - vetovoiman hukkaamista tarvittaessa hölläämällä se toinen vetari ja saisi kevyen käynnistyksen samalla.
Valmis kulmavaihde ja suojakytkimellä+vapaakytkimellä varustettu nivelakseli olisi tietysti helpoin ratkaisu ja saatavilla euronippua vastaan hyllystä valmiina. Valmiin kulmavaihteen etuna on pieni koko verrattuna auton akseliin. Siihen sirkkeliin ei viitsisi toisaalta ihmeemmin rahaa laittaa, kun se on jo aikanaan kasattu vanhoista romuista. No, täytyy katsoa, löytyykö romukasoista sopivia osia (meidän likka sanoo kyllä meikäläisen autojakin semmoisiksi).
Offipalsta.com - sinne ne webwheelerit menneet on