Maantiellä ei tuollaisella "hysteerillä" mitään ongelmaa. Menee suoraan ja kääntyy ongelmittaa (caster korjattu napojen käännöllä). Ei vetele tai muuta sellasta mutta nämähän nyt muutenkaan ei taida johtua tosta hysteeristä vaan casterista ja ohjausgeometriasta yleensä. Maastossakaan ei tunnu olevan dramaattista vaikutusta. Ehkä joskus tuntunut pikkasen kankeelta BJn mittaiseksi mutta ero ei tunnu olevan kovin suurin. Nyt kun alla on oikeaoppisesti tehdyt 4x4 labsin varret niin yhtäkkiä ei ainakaan huomattavaa eroa ole havaittavissa perstuntumalla. Tosin hieman vaikea vertailla kun vakio kokoonpanosta ei kauheasti kokemuksia. Labsin varsilla tosin ajeltu vain muutama testilenkki kotinurkissa ja lähinnä maantie olosuhteissa. Varmaan talvi olosuhteillakin on vaikutusta ja pitäisi päästä kokeilemaan pitävällä pinnalla. Silti jos pitäisi valita niin en miettisi hetkeäkään vaan nostaisin raidetangon ylös suojaan vaikka ajo-ominaisuudet huononisivat hieman.
Tämmöstähän voisi testata mittaamalla vakion ja hysteeri vehkeen kääntösäteitä? Tietty pitäs olla ohjausstopparit ja muut jutut kohtuu samat...
Toinen asia joka on plussa kait? Eikäs ohjauskin ainakin periaatteessa tehostu mitä suoremmassa kulmassa tehostimelta tuleva tanko on? Vai kuinkas se sitten panhardin kanssa on helpottaako vai vaikeuttaako?
Edited by - mikjus on 01/03/2006 08:49:23
|