Viestiketju: maasturin välitykset
Näytä yksittäinen viesti
  #14  
Vanha 28.02.2006, 14:55
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Mulla rangessa automaatin kanssa pikkuykkösen kokonaisvälitys ~1:62 (muuten vakio mutta volvon
akselit tiheimmillä perillä, 7.55 kokonaisvälitys akselissa (perä*napa)), alkaa oleen aika hyvä.

Maastossa käytettävien renkaiden koko noin 36" (katupaineilla halkaisija vaakaan aika tasan 90cm).
Rangen orkkisperävälitys on 3.54 ja vakiorenkaat noin 29".

Maastokäyttöön ei haittais vaikka olis vieläkin tiheemmät, pakkia tai sen hitautta en oo ehtinyt
isommin ihmettelemään, joskus on tullut mutaspoosiin vaihdettua pitkät puut pesään jos on tarvinnut
pakilla rynnätä jonnekin (tulee mieleen vana yx kerta, merrasmäen kisassa, takavinssi puuttuu prkl).

Mutta noilla "kuuskakkosillakin" tulee kyllä hyvin toimeen, renkaat pyörii helposti "sekuntiviisari-
vauhtia" kaikki lukot päälläkin, tarvittaessa pidempäänkin, ei ole vielä ollut laatikon lämpenemisen
kanssa mitään ongelmia, mutta tarkoitus on silti laittaa lämpömittari (joskus kun ehtii...).

Maantielle kaipaa pidempiä välityksiä, ideaali vois olla kolminopeuksinen jakis, pienin vaihde 4 (-5)
(rangessa alunperin jotain hieman kolmen päälle), keskimmäinen 2 (-3) ja isoin suora (mulla nyt paikoillaan
olevassa jakiksessa 1.222). Ja sitten kun vielä vois vaihtaa liikkeessä ilman isompia rutinoita...

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten