Kotimaiset maastoautosuunnistuskilpailut yhdistyvät sarjaksi
Tänä vuonna sarjaan kuuluvat Lapland Trophy, TML Trophy ja
Warn Challenge. Erillistä CUP-osallistumismaksua ei ole, CUP-
kisoihin osallistuvat kilpailijat ovat automaattisesti mukana CUP:issa.
Ensi vuonna mukana mukana on myös Talvieksytys ja mahdollisesti muitakin kisoja.
Off-Road Suunnistus-CUP ajetaan kalenterivuosittain. 2007 alkaen sarjan
kilpailuilla on yhteiset säännöt, mutta joitain kilpailukohtaisia erojakin on,
esim. rastin leimaaminen (EMIT/kuva).
Sarja ajetaan neljässä luokassa:
- Original (max. rengaskoko 787mm, ei korotuksia tai porttaaleja)
- Standard (max. rengaskoko 838mm tai 787mm porttaalein)
- Modified (max. rengaskoko 915mm tai 838mm porttaalein)
- Prototype (max. rengaskoko 1043mm myös porttaalein)
Original- ja Standard-luokan autojen tulee olla rekisteröityjä ja katsastettuja,
Modified ja Prototype-luokissa voi ajaa siirtokilvilläkin. Kaikkien autojen tulee
olla vakuutettuja. Kokonaan naisista koostuvalle joukkueelle sallitaan 51mm
suuremmat renkaat.
Kaikissa ensi vuoden kilpailuissa Standard-luokan avoautoissa tarvitaan ainakin
pääkaari takatuin, samoin Modified- ja Prototype luokan umpiautoissa, ja näiden
isojen luokkien avoautoissa pitää olla täysi turvakehikko.
Kilpailuissa sijoittuneet saavat pisteitä 20-17-15-13-12-11-...-1 (16. sija).
CUP-lopputuloksiin huomioidaan N-1 kilpailun pisteet (heikoin jää pois), eli 2006
siis kahden parhaan kilpailun pisteet. Kunkin luokan kolme parasta palkitaan.
Paavo Leinonen
Ken Nyman
Kari Tannijärvi
Timo Lipponen
Raimo Hietala
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."