Eilen piti kotimatkalla käydä tallilla nopeasti vaihtamassa lukoton case valmiiksi kasattuun lukolliseen caseen, olettaen että välitys on sama.
Ei ollut sama välitys, ja vielä niin päin että lukoton välitys oli harvempi (4,875).
Välityksen vaihto lukolliseen murikkaan ei oikeen kuulunut illan suunitelmiin, kun on vähän outoa hommaa minulle.
Aloin kuitenkin ennakkoluulottomasti hommaan ja yhdentoista aikaan illalla auto oli taas siinä kunnossa, että pääsi ajaan kotiin. Ei kuulunut mitään uusia ääniä perästä, ihme. Kotona kokeilin perän lämpöä, oli semmoinen kädenlämpöinen, pidin vähän kuumanpuoleisena kymmenen kilometrin ajon jälkeen. Pitää seurailla alkaako kuumenemaan enemmän.
Vielä pitäis laitella paineilma ja sähkö jutut paikoilleen, että pääsis kokeileen toimiiko lukko. Ja onko kolmipyörävedosta hyötyä maastossa.
Tietääkö Pajero ukot noista välityksistä, että missä on mikäkin? Ilmeisesti vaihtoehtoja on alunperin kaksi. (4,625 ja 4,875).
Ja onko vaihdelaatikon ja jakolaatikkon välitykset kaikissa samoja?
Niin ja tää ko. vehje on -89 2,6 bensa.
Edited by - luppakorva on 16/08/2006 16:03:57