Tuossa tarvii tietää että kuinka paljon virtaa johdoissa kulkee ja kuinka iso jännitehäviö on hyväksyttävä. Itse siirsin akun LJ:ssä taka-akselin kohdalle auton alle lisätilan ja painon vuoksi. Matkaa startille on myös about 250cm, ja johdoksi laitoin 95 neliömillistä. Veikkaan että puolta ohkaisemmalla ei huomaisia mitään eroa, mutta "ylipaksua" johtoa ei ole olemassakaan jos sen vaan saa asennettua. Saattais jopa tuo 25 neliöinenkin toimia ihan ongelmitta.
//Edit: Siitä painopisteestä vielä... Riippuu tietysti aina tilanteesta että mikä on optimaalinen, mutta käytännössä noi autot on aina etupainoisia. Painavampaa konetta, vinssiä, isoja akkuja ja karjapuskuria nokalle niin painosuhde on kovin vahvasti edessä. Sen vuoksi väittäisin nytkkisääntönä, että mitä isomman osan siitä saa taakse, sen parempi.
/* Life Begins at 35" */
|