Näytä yksittäinen viesti
Vanha 10.02.2006, 13:12
Bullet Bullet ei ole kirjautuneena
Jäsen

Rekisteröitynyt: 06.02.06
Sijainti: Kolla
Perusasetus

Hei !
Se, mikä on järkevintä toisille, on joissakin tapauksissa mahdotonta toisille. Kaikki tässä maailmassa eivät ole syntyneet kultalusikka suussa, niinkuin näyttäisi toisten kohdalla olevan. Varsinkin nuori sukupolvi ei aina näytä tätä ymmärtävän, kaiken ovat aina tottuneet saamaan vanhemmiltaan. Toisin kuin me vanhemmat joskus kauan, kauan sitten.
Niinpä toisille niiden uusien akkujen ja säätimien ostaminen tuosta noin vain saattaa olla mahdotonta ja niitä varten pitää ensin säästää ja yrittää sen aikaa tulla jotenkin toimeen. Niin olisi ainakin minun tilanteessani.

Mutta itse asiaan, vielä unohdin mainita, että jos sähköä on saatavilla ajoneuvon lähellä niin jotain uppokuumennin-tyyppistä lämmitintä voisi lisäksi laittaa vaikkapa öljyntäyttöaukosta sisään. Olen moottoripyörässä käyttänyt pakkasilla vanhaa, kirpputorilta löytämääni patukkamallista akvaariolämmitintä, teholtaan vain 100 wattia, työntämällä sen öljyntäyttöaukosta sisään 0,5-1 tunnin ajaksi ja sen eron on heti huomannut käynnistäessä. Jopa käynnistinpoljin liikkuu helpommin, vaikka on erillinen vaihteisto öljyineen. Tuossa lämmittimessähän on oltava jonkinlainen sisäinen termostaatti sen alkuperäisen käyttötarkoituksen akvaariokalojen hyvinvoinnin vuoksi, joten sen voisi periaatteessa jättää pidemmäksikin ajaksi paikoilleen. Pitkään pidettynä voisi kuvitella lämmittävän jopa isommalla öljytilalla varustetun autonkin.
Terv. Risto

Vastaa lainaten