Tuota u-pulttia harkitsin, tai jopa kahta peräkkäin, mutterit sopis rummun sisään erittäin hyvin, mutta haittapuolena tosiaan se että vinssi pitää (irroittaa ja) purkaa vaijerin uudelleenkiinnitystä varten, ei kovin kätevää.
Vaijeri tuli suoraan rumpuun (ei siis päätylaippaan) kiinni hieman madalletulla ja pyöristetyllä M8 kuusiokolopultilla, laitoin varulta kierrelukitettakin. Heikoin paikka lienee vaijerin kiinnitys kaapelikenkään tai sitten itse kaapelikenkä.
Oli hieman hankalaa saada vaijerin alkupää rummulle, kun alkup. kiinnitys oli edestä katsoen vasemmalla reunalla, ja nyt tuli oikealle (kun siellä moottorin päässä on jarru, ei mahdu pultin pää rummun läpi). Uusia reikiä rumpuu poratessa vaikutti sille että olis hieman kovempaakin rautaa se rumpu, mutta käytetty poranterä ei välttämättä ollut maailman paras.
Kasasin jarrun vaseliinin kanssa, siis siten että rasvaa tuli kaikkiin liikkuviin pintoihin. Rummun sisäpinta, jarrupalat ja ne kartiot jäivät tietty kohtuullisen rasvattomiksi, mitä nyt tahmasormista jää paperilla pyykäisyn jälkeen. Vaikutti sille että tuosta tuli erittäin hyvä, rumpu pyöri hallissa (noin +10C) erittäin kevyesti kun lukko on auki, ja jarru menee päälle heti, eikä vasta kun vaijerissa on kunnolla vetoa kuten edellisen remontin jälkeen.
Eilen tuoli muutamaan otteeseen vinssailtuakin, mutta raikkaasta kelistä ja ilmeisesti käytetystä rasvasta johtuen vinssi oli kohtuullisen tönkkö, lukon aukaisu ei tuntunyt missään, rumpu ei pyörinyt kuin moottorilla. Eli tarkempia testituloksia vasta kevväämmällä. Aion kuitenkin vaihtaa vinssin rasvan seuraavalla kerralla ohuempaan ja mieluusti kylmässä notkeampaan, mutta pitää olla ehdottomasti edelleen "veden kestävää".
-Paavo
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|