Näytä yksittäinen viesti
  #62  
Vanha 02.02.2006, 16:01
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Niinhän se olikin, (eli suskaa ja muita pikkukinnereitä sekä ei-maastoautoja eli M1/N1 saa korottaa max. 100/150mm, yli 1500 kiloisia M1G/N1G vehkeitä vähemmän eli vain) max. 77mm.

23 §
Korin korottaminen runkoon nähden


1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä omamassaltaan yli 1500 kg:n M1G- ja N1G-luokan ajoneuvon korin korottaminen erilliseen runkoon nähden seuraavin ehdoin:

a) korin ja rungon väliin asennettavat korotusosat ovat korkeintaan 77 mm:n mittaiset;

b) mahdollisia korin ja rungon välisiä kumityynyjä ei poisteta;

c) hallintalaitteisiin sekä jarruputkiin ja -letkuihin tehdään tarvittaessa asianmukaiset korotuksen vaatimat muutokset ilman ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia;

d) korin korottamisen sekä mahdollisten renkaiden ja alustan muutosten yhteisvaikutuksesta auton kokonaiskorkeus lisääntyy alkuperäisen korin korkeuteen nähden enintään 150 mm;

e) korotettuun avomalliseen autoon asennetaan 24 §:n mukainen turvakaari, jollei turvakaari ole autossa vakiovarusteena; ja

f) auto ei muutoksen jälkeen ole kaatumisherkkä.


Pitäiskö tästä jatkaa tarvittaessa eri topikissa? Pysyis tämän aine paremmin offroadtarvike-aiheessa.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten