Niinhän se olikin, (eli suskaa ja muita pikkukinnereitä sekä ei-maastoautoja eli M1/N1 saa korottaa max. 100/150mm, yli 1500 kiloisia M1G/N1G vehkeitä vähemmän eli vain) max. 77mm.
23 §
Korin korottaminen runkoon nähden
1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä omamassaltaan yli 1500 kg:n M1G- ja N1G-luokan ajoneuvon korin korottaminen erilliseen runkoon nähden seuraavin ehdoin:
a) korin ja rungon väliin asennettavat korotusosat ovat korkeintaan 77 mm:n mittaiset;
b) mahdollisia korin ja rungon välisiä kumityynyjä ei poisteta;
c) hallintalaitteisiin sekä jarruputkiin ja -letkuihin tehdään tarvittaessa asianmukaiset korotuksen vaatimat muutokset ilman ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia;
d) korin korottamisen sekä mahdollisten renkaiden ja alustan muutosten yhteisvaikutuksesta auton kokonaiskorkeus lisääntyy alkuperäisen korin korkeuteen nähden enintään 150 mm;
e) korotettuun avomalliseen autoon asennetaan 24 §:n mukainen turvakaari, jollei turvakaari ole autossa vakiovarusteena; ja
f) auto ei muutoksen jälkeen ole kaatumisherkkä.
Pitäiskö tästä jatkaa tarvittaessa eri topikissa? Pysyis tämän aine paremmin offroadtarvike-aiheessa.
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|