No vielä tuosta intohimoista, jopa kiimasta kitkalukkojen perään niin varmasti aika monen tuttavalla tai tutun tutulla on joku huutava Hiacen tai Hiluxin perä jossain navetan kulmalla. Ja sieltähän useinmiten löytyy se lukko ehjänä, ehkpä paria shimmi levyä kaipaavana. Ja maksoi? Kossupullon? Vai ihan eurokossun? Niinpä. Joku sanoo että eihän ne valmiit kaupan palikatkaan montaa sataa maksa mutta jos on tili miinuksella ja aikaa rakentaa niin asialla voi olla positiivinen vaikutus ainakin mielenterveyteen.
Ja kitkalukon toimivuuteen edessä ottakoon vaan kantaa ne jotka sellaisen omistaa/on omistaneet. Paranee maasto ominaisuudet toiseen potensiin ja jos asennuksen kustannustehokkuutta ajatellaan niin ehkäpä paras investointi maastoauton rakentelussa. Ei missään nimessä toimi läheskään niin hyvin kuin kytkettävä tai 100% automaatti mutta auttaa helvetisti verrattuna pelkkään tasauspyörästöön verrattuna. Ja kitkalukolla voi vieläpä talvella ajaa napalukot kiinni mikä on hieman kyseenalaista näillä 100% automaagi palikoilla (LockRight, AussieLocker jne.). Tai kyseenalaista, mutta ainakin aiheuttaa vähemmän kyseenalaisia ilmiöitä.
|