Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 01.02.2006, 13:21
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Öljy vaihtuu helposti, pohjasta poistoproppu auki ja uutta öljyä mittatikun reiästä
sisään, jossain välissä kannattaa se poistoproppu laittaa kiinni. Kannattaa laittaa
oikeansorttista ATF:ää, muistaanseni Dextron II, viisaammat vois vahvistaa käykö myös
Dextron III eli onko tuo kolmonen kakkosta parempaa vai jotenkin erilaista. Öljyä
menee muistaakseni reilu neljä litraa, eli noin puolet koko öljytilavuudesta.

Sisällä on suodatin, helppo vaihtaa. Kirjoittelin aiheesta joskus ihan oman
topikin: http://www.petrisimolin.com/Thepalst...TOPIC_ID=18250

Käyttöohjekirjassa (& Haynes jne.) on lueteltu ihan määrävälitkin noille
automaatin huolloille, rankasti ulkomuistista öljynvaihto 20 tai 40tkm
välein, suodatin tais olla 80tmk? Molemmat on kyllä senverta hyvää ennakoivaa
huoltoa että ei taatusti haittaa vaikka tekisi hieman useamminkin, esim.
rajummassa käytössä (veturit, offipelit) oleviin kikottimiin. Ja tuskin tämä
meillä nyt vallitseva viileämpi vuodenaika ainakaan jatkaan öljyjen käyttöikää.

Suodattimen kanssa kannattaa vaihtaa sen o-renkaat, 2kpl ja ovat eri kokoisia.
Öljypohjan tiiviste vaihtuu samalla kätevästi uuteen, koko hoitia saa pakettina
hyvin varustetuista LR-kaupoista, eikä oo mitenkään erikoisen kallis, pikemminkin
edullisena pidän (tätäkin roover-osaa, ainoa kallis osa on ollut vilkkuviiksi 100e).

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten