Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 29.01.2006, 21:58
-P-:n Avatar
-P- -P- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.11.05
Sijainti: Hyrynsalmi, .
Viestit: 1.007
Perusasetus

Lainaus:
quote:Venekäytössä tehoa otetaan jatkuvasti 70-90% maksimitehosta.

Minulla on ollut sellainen käsitys, että venekaasarit on sovitettu kestämään suurempia kallistuksia kun vastaavat autokaasarit. Jos tämä on totta, niin pitäisi sopia hyvin offikäyttöön.


T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Oon kyllä eri mieltä omien kokemusten perusteella. Kaikissa veneissä on suurin tarve poverille ollu 2500-3000rpm välillä, kun pintaannousu tapahtuu. Sen jälkeen mennään helpolla ja pikku teholla.

Ennen pintaan nousua kynnetään ja siellä vastus on kova. Tietty potkurin luistot ja muut muuttujat vaikuttaa. Esimerkkinä vaikkapa 3.0l OMC/GM, Vene 700kg, pintaannousu n 3000rpm ja matkakiekat 2700-2800. Potkuri oli jyrkkä alumiininen, luistoo siis oli ja lavatkin anto periksi.

Kyllähän autoissakin pensanpinta heiluu paljon mutkissa jne, en oikein usko, että siinä mitään eroa olisi venekäyttöön.

Ens kesänä sen voi kokeilla käytännössä. Auton kaasarit koneessa ja jettivetolaite, pääsee vetämään tiukkaa mutkaa sit.

-P-


¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
"Hullut eivät epäile mielenterveyttään"
-Minä-

Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse.
-Minä-
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Edited by - baxxter on 30/01/2006 11:20:46
Vastaa lainaten