Itellä kans kokemusta parista Wranglerista talvella, mutta molemmat ollu TJ:tä ( 1997-> ), että sikäli ei välttämättä ihan sama vanhemman YJ-mallin ( 1986 - 1995 ) kanssa.
Samaa on kuitenkin lyhyt akseliväli ja 6-koneella riittävä alavääntö. Eli liukkailla kaasua rauhallisesti. Toisaalta auto pyörähtää tarvittaissa melkein paikallaan ympäri. Itse olen pärjännyt mukavasti Nokian Hakkapelitta 1:llä, eikä läheltäpitejäkään ollut. (Edellinen omistaja ei tosin yhtä onnekas ollut...)
Ajo-ominaisuudet muuten onkin sitten varmaan täysin eri. YJ:ssä kun on lehtijouset. Samoin YJ:n kovakatto on käsittääkseni yksikerroksinen ja ovien pahvitus simppelimpi (lämmönhukka lienee isompi). Tosin kattoon ja oviin voi liimailla lisäeristystä, jos haluaa. Ja ainakin 6-koneen lämmöntuotto on riittävä melkein avoautoiluunkin talvella. =)
Itse olen ollut tyytyväinen. Tosin keväällä on edessä muutto "maalle", jolloin työmatka kasvaa ja auto vaihtuu paremmin maantieajoon sopivaksi. Ei sikäli etteikö TJ:llä (tää mun Wrangler) maantiellä ajelis (kaikki mökkireissut on tällä aina tehty, varsinkin talvella). Mutta kyllä XJ (Cherokee) on mukavampi, vaikka ei kesällä läheskään yhtä kiva... =(
Eli jos josku TJ:tä kaipaa, niin kaupan on. Vaihdossa voi tyrkyttää halpaa (n.5k€) täyslavaista pickuppia (Chevy/GMC/?). Esim. joku Chevyn 4x4 WorkTruck olis pop, jopa manuaali kelpaa!
--
MYYDÄÄN: Pieni paritalo Helsingissä:
http://www.uusheimo.com/koti