Lainaus:
quote:
"3. Valmistajan autolle tai auton kanssa samaan mallisarjaan kuuluvalle autolle taikka autossa oleville akselistoille sallimat suurimmat akselimassat eivät saa muutoksen seurauksena ylittyä. Sovellettaessa mallisarjan muun kuin muutoksen kohteena olevan mallin suurimpia sallittuja akselimassoja tulee akselistojen kaikilta osin vastata vähintään auton valmistajan kyseisille akselimassoille tarkoittaman mallin akselistoja. Muutosten seurauksena valmistajan autolle sallima suurin kokonaismassa ei saa ylittyä. Tarvittaessa massan lisäystä tulee kompensoida varusteita siirtämällä, korin osia keventämällä taikka henkilö- tai tavarakantavuutta pienentämällä."
Tarkoittaakos tuo, että jos hiluxissa on aavistuksen pienemmät akselimassat niin akselit voisi hyväksyä Runneriin jos keulasta saadaan erotuksen verran painoa pois? Tarkoittaako akselimassa käytännössä jousien päällä olevaa painoa? Silloinhan voisi kevennykseksi laskea nykyisen rungossa kiinni olevan akselirakenteen.
Niin voisiko joku vielä laittaa tänne noiden hiluxien akselimassoja? Ja olisiko tietoa siitä, että onko tuo LN105:n akseli sama kuin vanhempikorisessa?
|
Akselimassan on vaihdettavassa akselissa oltava vähintään sama kuin muutoksen kohteena olevan auton (11§ 1 mom.) Akselimassoista kun puhutaan, tarkoitetaan akselille suurinta sallittua kantavuutta. Omamassa ei vaikuta siihen.
Voin etsiä massoja kunhan muistan ja kerkeen.
LN105:n etuakselissa on varaosanumerossa yhden merkin heitto LN65:n akseliin (LN105: 13110-35050, LN65: 13110-35050). Samaltahan noi päällepäin näyttävät.