Näytä yksittäinen viesti
  #13  
Vanha 25.01.2006, 23:31
-teemu -teemu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.03.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 166
Perusasetus

Tuo edellä oleva ohje sanoo että akselin raidevälin muutos voidaan mitata vaikka vanteiden kiinnityspintojen väliltä.

"Akselistosta johtuvaan raideväliin eivät kuulu vanteet (ts. vanteiden kiinnitys-tasojen välinen etäisyys saa esim. jäykän vetävän taka-akselin kavennuksen yhteydessä pienentyä enintään 100 mm)."

Lakipykälässä on taas viitattu akseliston ja napojen rasituksiin kun muutetaan vanne ja rengaskokoa.

1. Autoon asennettavat vanteet eivät saa merkittävästi lisätä pyöränlaakereihin tai ohjauslaitteisiin kohdistuvia rasituksia verrattuina auton alkuperäisiin vanteisiin. Vanteiden vaihdon seurauksena auton kunkin akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm alkuperäiseen verrattuna, ellei auton valmistaja muuta ilmoita. Vanteiden on asennusmitoiltaan oltava pyörännapaan sopivat. Vanteita, joissa on soikeat, eri jakoympyröille sopivat pultinreiät, ei saa käyttää. Vanteiden tulee olla auton akselimassoille ja teholle sopivat.

Eli 100mm + 30mm ja lainkirjain täyttyy ja katsurikaan ei tee virhettä , hyvä hyvä

-Teemu


Vastaa lainaten