Joo ei kai se niin tarkkaa oo mitä henkilöauton/maasturin koneeseen työntää varsinkaan Dieselkoneissa. Kierrosluvut on kuitenkin alhaiset paitsi sitten kun on turbo tai bensa vehje. Siinä noi lämpötilat taitaa nousta vähän enemmän jolloin öljyltäkin vaaditaan enemmän. Niin ja mitä väljempi ja vanhempi kone sitä paksumpaa viskoositeettiä. Ei niitä synteettisiä tarvi kuin niissä autoissa mihin valmistaja niitä on suositellut. Vanhoissa koneissa toleransit on laskettu sen aikaisille moottoriöljyille mutta saahan sitä tietenkin synkkaa käyttää jos ne siellä pysyy.
Ei kai öljyissä oo hirveästi muuta eroa kuin toi noen kestävyys eli kauanko sen voitelu kyky säilyy hyvänä. Eiköhän ne kaikki voitele olosuhteissa(talvi/kesä) mihin on tarkoitettu. Hinta aika hyvin korreloi öljyn laatua mitä halvempaa sitä useammin tarvii vaihtaa. Ja niinkuin sanottu senhän näkee öljytikusta.
Jos vaikka harrasteautolla ajaa 6000 km vuodessa niin turha sinne on työntää kaupan kalleinta jos öljyt vaihtaa kerran vuoteen kuitenkin.
LR D
V stw
G III GT
RYry,SSG,HSC,AL,PS.Com,Rääkyjä ry,EN MUISTANUT!!,On mutta en käytä!
|