Lainaus:
quote:Toivottavasti ei ole vielä porattu ylikokoon.
|
Mäntien päissä pitäisi olla merkinnät "STD" (tai kirjain "A", "B", tms.) jos vakio ja taas "0.020" tai "0.040", jos ylikoko. Nuo mitat tietty tuumia (n. 0.5 mm ja 1 mm).
Muuten, koneen puristussuhde ei riipu lohkosta eikä kannesta, vaan tehdään eri männillä (samalla tavalla kuin V8:ssa). Jos poraat koneen, niin männät joudutaan uusimaan ja silloin voit tilata 7.8:1-männät.
Lainaus:
quote:Putkitus ~100e/sylinteri(?)
|
Ei ihan taida riittää, n. 150 e.
Ei ainakaan kuvassa. Onko siellä iso olake? Saatko mitattua sisähalkaisijan siitä ylimmän männänrenkaan yläkuolokohdasta?
Lainaus:
quote:Miten helvattaas tuon saa irti kampuran päästä?
|
Saako sinne taakse ulosvetäjän kynsiä? Sopiiko vetolevy (semmoinen, jolla laakereita ja rattaita irrotetaan kun takana on tosi vähän tilaa)? Tai sitten täytyy tehdä ihan oma työkalu.
Lainaus:
quote:Mikäs toi nänni on, lohkon pohjalla öljyfiltterin vieressä:
|
Öljypumpun paineenrajoitusventtiilin tulppa. Alta tulee tiivisteprikka, jousi, tappi ja kuula. Voisi olla hyvä tarkistaa, että kaikki ovat kotone ja kunnossa.
T, Antti