Viestiketju: Lj:n moottori hiluun?
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 20.01.2006, 19:08
tonnisata:n Avatar
tonnisata tonnisata ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 13.01.06
Sijainti: Pyhäjärvi
Perusasetus

Juu menee se sinne aikahelposti, kiinnikkeet ja laatikkoon kiinnitys sopii suoraan, vähän letkuhommiahan siinä on, tehostajanputket ja lämppärin nyt pääasiassa. Ite katastin viimekesänä Hiluxiin 90 4wd vuoden 2000 td koneelle. Katastusmies ensin oli tietenkin sillämielellä, etteihän nyt sitä saa, oli niin tohkeissaan että ei kuunnellut että kyse on noinkin uudestakoneesta. Alko katastaan ja siinä mietti mallisarjaa onko tehty td koneella... siinä sitten taas sanoin että kun noin uudesta on kyse nyt ja että on mulla tosidtus siittä mistä se on peräsin, että saastetiedot löytyy, niin sitten se vähän helpottui ilme sillä. Huomas tietenkin ettei suoraan mallisarjassa ole turboa, ja sitten jarrut ja jouset alkoi kiinnostaa... lopputulos oli että pitihommata papereita niistä. Suostui uskomaan kuitenkin varaosakirjasta otettuja kopioita missä oli halkasijat ja mitat esim järrulevyistä vm 2000 ja 90 autossa- nehän on samat kyllä. Sama jousista, eli vertaus, takajousissa niissä oli lehtienlukumäärä ero, uudessa yksi enempi alunperin kuin vanhassa- olin onneksi ite korotusmielessä lisännyt sinne parikin lehteä joten sehän sit kelpasi sattumalta, ja etujousissa samatnumerot varaosilla... Hain itelleni Tojotanliikkeestä printit noista varaosajutuista, niissä vaan numerot näkyvissä-ei mittoja, ja sit varaosaliikkeestä kopsu kirjasta missä mitat näkyi ja vielä leimakin siihen. Kelpas se sitten,mutta toisella näytillä vasta...
Eli kannattaakohan verrata jarrujenkokoja ite jo varuiksi ja hakee noita kopsuja mukaan, jos sattuu kyseleen-ei tarvi lähteä sitten heti.. ja miettiä päästöjuttuja, nimittäin eikös ollut joku vm raja ettei saalaittaa vanhempaakonetta just saastehommien takia ? Mut se taisiolla joku 93 rajana-en ole varma tästä. Ja kuulemma pelkkä mittaus ei riitä, siis se savutesti minkä ne voi ottaa itekkin , jotain käytönaikasesta saastemittauksesta puheli... mulle riitti se että oli kauppakirja/kuitti autosta mistä kone oli otettu ja siinä vuosimalli mainittu. Sitä en tiedä onko jokapaikassa yhtälaista että noita vaatii, mut eipä tuu yllärinä jos miettii etukäteen noitakinjuttuja.

Vastaa lainaten