Viestiketju: pajeron napalukot
Näytä yksittäinen viesti
  #19  
Vanha 17.01.2006, 22:47
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lainaus:
quote:Kyllä pajeron kulussa huomaa selkeen eron pelkkään takavetoon, kun automaattilukot on kiinni
Mulla ei kyllä huomannut. Onko etukardaanissa väljää? Uskaltaisitko kokeilla sokkotestinä?

Vaikutus polttoaineenkulutuksen on tuskin mitattavissa. Joku voisi vaikka manuaalinavoilla mitata kaksi peräkkäistä tankillista samanlaisessa ajossa. Ongelma on tietty että ajotilanteet, nopeus, lämpötila, jne. vaihtelevat niin paljon, että luotettavaa mittausta on vaikea saada.

Myös voimansiirron kuluminen on olematonta, koska osissa ei ole mitään voimaa, vaikka ne pyörivätkin. Takavoimansiirto pyörii samaan aikaan kuormitettuna, ja sekin kestää melko hyvin ...

T, Antti
Kokeilisin sokkona omalla autolla. Käännöksissä huomaa eron, kun etutasauspyörästö hannaa nopeuseroa ja laithe jäykistyy. Kulutuseroa turha yrittää mitata, jos vaikka sattuu lumisateinen päivä ja tuleekin ajettua välillä "hauskasti" Nostappa joskus auton etupää ilmaa ja kiertele kardaanista käsin, tuntuupi varmasti jonkin verran sitä polttoainetta syövää vastusta... Muut osat voimansiirrossa kestänevät voideltuina maailman tappiin asti, mutta etupään kardaanille vedon välittävä ketjuratkaisu ja hammaspyörät huolettaisivat eniten.

LAAKERIkeskusteluun vinkinksi että en etupään perkeleet voivat kulua hieman "soikiomaisiksi" ja sitten ei tiukkailusta ole valitettavasti iloa.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten