Eli auto on Nissan KingCap 2,5TDIC vm.2003. Tehoja 133hv ja vääntöä 304nm. Autossa on edessä vääntösauvajousitus, takana aika "jäykkä" lehtijousipakka (kuormauskyky 1000kg) ja kitkalukko taka-akselilla.
Auto on ainoa kulkuneuvo, joten se tulee olemaan toistaiseksi "kompromissi". Ajan säännöllisesti pitkiä maantieosuuksia ja tosinaan sitten ryven maastossa huvikseni ja muiden harrastusten parissa (mm. metsästys). Vedän myös autolla kuormaa (moottorikelkkoja ja joskus autotraileria) silloin tällöin.
Kuinka lähteä parantamaan maastoajo-ominaisuuksia menettämättä ratkaisevasti maantieajo-ominaisuuksia ja vaivatonta käyttöä? Jos rahaa olisi vaikka 2000e niin mistä aloittasitte? Työlle (esim. karjapuskurin hitsaaminen) ei tarvitse laskea arvoa toistaiseksi, materiaalikulut kinnostaa kyllä. Vähemmän tärkeät hankitaan myöhemmin...
a) Renkaat + vanteet. Rekisteriotteessa on merkintä 255/75?-16. Juuri tuo koko? BFG A/T?
b) Panssarit? Kone/öljypohja, vaihteisto, tankki? Vinkkejä tekemiseen ja materiaaleihin?
c) Maastotunkki, "ajorampit", "manuaalivinssi/talja"? Mitä muita tykötarpeita?
d) Karjapuskuri keulan suojaksi? Kaupoista saatavat rimpuloita ja kalliita? Mikä sopiva ainevahvuus? Muuta huiomioitavaa?
e) Vinssi 8000-9000lbs? (Ramsey patriot 8000, SuperWinch X9, Warn 8000, ABT 9000?). Vinssille olisi myös muuta harrastuksiini liittyvää käyttöä. Vaatinee karjapuskurin ja vinssipedin rakentamista/yhdistämistä (ei viitsi älyttömästi leikellä ja reijittää uutta autoa)
f) Jokin muu? Mikä?
Kiitoksia asiallisista vastauksista etukäteen.
T:Petri R
Note! This message was posted anonymously!