Osaisiko joku ruiskujen elämästä enemmän tietävä kertoa mielipidettä ja vinkkiä. Ongelma on se, että aina välillä virhekoodivalo syttyy ja ECU:sta on löytynyt kaksi koodia, "Air-fuel ratio rich malfunction" ja "Air-fuel ratio lean malfunction". Kovasti tuo viittaa happianturiin mutta en ihan usko siihen, koska se ei ole vanhakaan ja päästömittauksessa lambda oli ihan ok. Mietinkin, voiko kulunut kaasunasentoanturi käyttäytä siten, että sekoittaa seoksen ja tarjoaa tuollaista ilmoitusta? Tyhjäkäynti on hieman vaihteleva ja mittailin kaasun potikan manuaalin ohjeitten mukaan ja ainakin sillä normaalilla alueella, jossa poljin yleensä on, löytyy ohmisesti mitattuna selvää kulumaa.
Mukavahan se olisi vaihtaa ja kokeilla mutta potikkaa ei saa kuin alkuperäistä ja hintaakin oli riittävästi. Eli hieman varmuutta pitäisi olla ennekuin sitä vaihtamaan lähden.
Mitähän tuollaisista ilmoituksista tulee tietäjille mieleen??
-> Ainoa ero hullun ja minun välillä on, että minä en ole hullu <-