Lainaus:
quote:
Lainaus:
|
quote:Kyllä pajeron kulussa huomaa selkeen eron pelkkään takavetoon, kun automaattilukot on kiinni
|
Mulla ei kyllä huomannut. Onko etukardaanissa väljää? Uskaltaisitko kokeilla sokkotestinä?
Vaikutus polttoaineenkulutuksen on tuskin mitattavissa. Joku voisi vaikka manuaalinavoilla mitata kaksi peräkkäistä tankillista samanlaisessa ajossa. Ongelma on tietty että ajotilanteet, nopeus, lämpötila, jne. vaihtelevat niin paljon, että luotettavaa mittausta on vaikea saada.
Myös voimansiirron kuluminen on olematonta, koska osissa ei ole mitään voimaa, vaikka ne pyörivätkin. Takavoimansiirto pyörii samaan aikaan kuormitettuna, ja sekin kestää melko hyvin ...
T, Antti
|
Minäkin kallistun tuolle kannalle että eron huomaa ajossa. Vois tosiaan vaikka kokeilla sokkona, niin sais itsekin selville onko tuo vain mielikuvituksen tuotetta, itsehän aina tietää onko navat kiinni vai auki. Jonkinlaisena raskautena ja jäykkyytenä tuo tuntuu ajossa jos ne (manuaali)napalukot on kiinni ja jakovaihteisto pelkällä takavedolla. Voihan mulla olla tuolla jotain vikaa tai kuluneisuutta ja sen takia eron huomaa...
Toisaalta viimeistään motarilla 100 nopeudessa alkaa mietityttää onko tuosta osien kulumiselle kestolle jotain vaikutusta, senverran ääntä etuvoimansiirrostalähtee, että viimeistään silloin kyllä muistaa että napalukot on kiinni. Toisaalta ei se ääni ole juurikaan huomaamattomampi nelivedollakaan samalla nopeudella.
Itse ajelen talvella lukot kiinni ja kesällä lukot auki. Toistaiseksi ei ole mitään hajonnut ja bensaa tuo syö muutenkin runsaasti.
--
T: Pasi & Pajero -89 3.0V6 LWB