Lainaus:
quote:
Tulipa tuossa mieleen ku tuli himpun tuoreempi katiska laitettua niin onko kokemuksia air bagin kestävyydestä? Meinaan että kun tulen tollona alas renkaat sujona jostaki kalliolta päin puuta tms. nii saanko minä ne juuttaan säkit naamaani? Samaten kiinnostaa saako niitä pois päältä. Ajattelin tuossa talven mittaan alkaa väsäämään vinssipuskuria. Siinä vaiheessa tulee esiin kysymys tarviiko minun muutella niitä antureita tai repiä koko bagit hiiteen katsastusten väleiks. Ja missähän Vitarassa on koko anturit?
|
Antureiden paikan siirtely varsinaisen kannalta epäilyttävää. Jos ohjainlaite saa kolarista vääränlaisen tiedon, niin pahassa kolarissa kuljettaja saa ns. vastapalloon (ohjainlaite kolarin lievemmäksi kuin todellisuus)ja tyyny laukeaa liian myöhään.
Maastoautoissa käytetään vähän toisenlaista logiikkaa turvatyynyjen kanssa, mutta... onhan noita turvatyynyjä lauennut ns. turhaan...
Maastoajoon turvajärjestelmän poistaminen voisi onnistua esim. sulake irroittamalla, kun sytytysvirta ei ole kytketty ja takaisin laitto silloin kun virta ei ole kytketty, näin voisi onnistua, ettei merkkivalo syty palamaan. Yleensä turvatyynyn merkkivalon kuittaus vaatii aina testerin (japseista löytyy poikkeuksia).
Turvajärjestelmiin kajoaminen on vähän "kyseenalaista", jos auto joutuu kuolonkolariin, niin silloin kaivetaan auton turvajärjestelmän korjaajat esiin (ellei se ole jo haudassa tai matkalla sinne).
j.h