Nyt olen bertalla puksutellut shellin x100 20w50 mineraaliöljyllä ja aikasemmin 10w30 delvacilla. Oliskohan joku muu parempi turboa ajatellen ja muutenkin? Mitä eroa noilla semi ja täyssynteettisillä on mineraaliin verrattuna kun ajattelee vanhan auton kannalta? Ongelma on ettei viittis mitään lirua laittaa kun öljynpaineet ei enään oo niin kuin uudessa autossa. Nytkin on kuumentuessa ongelma että paineet laskee aika alas. Tosi rankassa ajossa eli esim. kun hinaa toista autoa niin ediccikin rupee sammutteleen konetta. Öljynlauhduttimen laittoa olen ajatellut mutta ekana vois kokeilla jotain muuta öljyä jos ne pysys jäykempänä kuumana? En vaan uskalla kokeilla kun esim. G-69ssä meni yks kone kun sillä ajettiin niin sanotuilla hyvillä öljyillä mitkä ei sitten sopineetkaan olleenkaan oldsin kasiin offikäytössä.
|